Terug naar de vorige pagina

G. J. (Gert-Jan) van Asperen

Burgerlid - ChristenUnie

Mijn naam is Gert-Jan van Asperen. Geboren en getogen ‘op’ Rotterdam-Zuid (1985), maar met wortels in de Hoeksche Waardse Sint Anthoniepolder. Ik ben getrouwd met Margreet en heb drie zonen (Sven, Simon en Niek). Sinds 2012 wonen wij in Mijnsheerenland.

In mijn vrije tijd zit ik graag op de racefiets en voetbal ik bij de plaatselijke GOZ in Mijnsheerenland. Ook maak ik graag meerdaagse hike-tochten met een vriend. Met een rugzak en tentje het onbekende verkennen. Dat klinkt stoer, maar eindigt toch vaak op een camping met een warme douche.

Na de havo ben ik als 19-jarige jongen bij de Rotterdamse politie aan de slag gegaan. Hoewel ik ‘op Zuid’ woonde, kwam ik als politieman in een wereld terecht die ik tot dan toe niet kende. Naast veel mooie en dankbare momenten, werd ik ook geconfronteerd met de rauwe kant van de maatschappij. Sinds 2018 ben ik een trotse medewerker van de gemeente Rotterdam.

Als ik naar de gemeente kijk gaat er veel goed. We wonen in een welvarend gebied. Maar dit geldt niet voor iedereen. Dit drijft mij om mij in te zetten voor mensen die dit het hardste nodig hebben. Heel concreet gaan we dit de komende jaren zien bijvoorbeeld op het gebied van energie en gezondheid. Ondersteunen waar kan en een zetje in de goede richting waar nodig. Maar ook het beschermen van wat kwetsbaar is. Dat is waar ik voor sta.

Teamleider directie veiligheid bij gemeente Rotterdam

• Betaald