Vrijwilligers gezocht voor nieuwe buurtbus

Gemeente Hoeksche Waard en Connexxion zijn op zoek naar enthousiaste chauffeurs voor de buurtbus tussen ‘s-Gravendeel, Mookhoek, Strijen en Strijensas. Het is de bedoeling dat deze buurtbus de buslijnen 185 en 197 overneemt per 1 januari 2023. Om dit mogelijk te maken, zijn wij op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die een ochtend of een middag de buurtbus willen besturen.

Wat is een buurtbus?

De buurtbus is een kleinere bus voor maximaal 8 personen die volgens een vaste dienstregeling een vaste route rijdt. Buurtbussen rijden al in heel Nederland, vooral door dunbevolkte gebieden. Vrijwilligers zitten achter het stuur en vormen een hecht team dat omziet naar elkaar en naar de mensen die ze vervoeren. Zo dragen zij bij aan het verbinden van dorpskernen. De vrijwillige buschauffeur van de buurtbus moet in
het bezit zijn van een rijbewijs B. Een groot rijbewijs is niet nodig.

Teamplayers gezocht

Bent u die teamplayer die jong van geest is en trots op zijn dorp? Houdt u van contact met mensen, rijdt u graag en bent u een ochtend of middag in de week beschikbaar? Meldt u dan aan om buurtbuschauffeur te worden! Ook als u niet elke week kunt of niet altijd op dezelfde dag. Inzet is flexibel qua inzet en tijden en vaak ook met behoud van uitkering.

Bijeenkomst voor toekomstige buurtbuschauffeurs

Wilt u meer weten over wat het betekent om vrijwilliger te zijn op de buurtbus? Kom dan naar één van de 2 bijeenkomsten die we organiseren. Een ervaren en enthousiaste buurtbuschauffeur is aanwezig om alle vragen te beantwoorden.
• Woensdagochtend 12 oktober van 10.00 tot 11.30 uur, locatie: Nonna’s Restaurant, Weegje 3 in ’s-Gravendeel.
• Donderdagavond 13 oktober van 19.00 tot 20.30 uur, locatie: Dorpshuis Streona, Stockholmplein 6 in Strijen.

Wij ontvangen graag uw aanmelding voor de bijeenkomst. U kunt een e-mail sturen naar annette.juurlink@gemeentehw.nl. Wij horen dan graag naar welke bijeenkomst u komt.

Aanmelden en meer informatie

Wilt u een buurtbus besturen en wilt u de dorpen ‘s-Gravendeel, Mookhoek, Strijen en Strijensas bereikbaar houden met het openbaar vervoer? Meldt u dan aan door een e-mail te sturen met uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer naar annette.juurlink@gemeentehw.nl. We nemen dan contact met u op.

Vanaf 1 januari ov op maat

Het aantal mensen dat reist, is niet genoeg om de buslijnen 185 en 197 in stand te houden. Daarom vervallen per 1 januari 2023 deze buslijnen als regulier ov. Inwoners kunnen dan van tevoren bellen om met OV op Maat van of naar een bushalte te reizen. Deze dienst wordt nu ook al in de avond en in het weekend geboden.