Tweede ronde aanvraag vergoeding controle coronatoegangsbewijzen

De gemeente stelt een tweede ronde open voor het indienen van aanvragen door ondernemers, verenigingen en instellingen, die kosten hebben gemaakt voor het controleren van het coronatoegangsbewijs van hun klanten en/of bezoekers en die hier in de eerste ronde geen aanvraag voor hebben ingediend. Het gaat bijvoorbeeld om gemaakte personeels- en/of materiaalkosten.

De tweede ronde duurt tot en met 31 januari 2022

Ondernemers, verenigingen en instellingen in de sectoren sport, kunst, cultuur en de horeca, hadden in de eerste ronde tot 17 januari 2022 de mogelijkheid om een aanvraag voor vergoeding in te dienen. De aanvragen die tot 17 januari 2022 zijn binnengekomen, zijn nu bij de gemeente in behandeling.

Op grond van de binnengekomen vergoedingsaanvragen blijkt nog budget over. De gemeente biedt ondernemers, verenigingen en instellingen daarom in een tweede ronde de mogelijkheid alsnog een aanvraag in te dienen. Kijk op de website van gemeente Hoeksche Waard voor meer informatie over de voorwaarden in de tweede ronde en voor het aanvraagformulier.