Samen met de buren vergroenen - Burendag op zaterdag 24 september

Bent u uitgekeken op de tegels in de voortuin? Of heeft u een saaie gevel, die best wat groen kan gebruiken? Op zaterdag 24 september is het Burendag. Een mooie gelegenheid om samen aan de slag te gaan en de (gevel)tuinen in de straat groener te maken.

In groene straten blijft het op warme dagen koeler en is er bij regenbuien minder kans op wateroverlast. Bovendien helpt u met een groene straat bijen, vlinders en andere dieren en… het is natuurlijk gewoon mooi! Uiteraard tellen de gewipte tegels, als u ze doorgeeft op de website van het NK Tegelwippen, ook mee in de tegelstand van de Hoeksche Waard op het NK Tegelwippen. Deze vriendschappelijke wedstrijd met buurgemeente Goeree-Overflakkee duurt nog tot en met maandag 31 oktober.

Hulp en plantjes van wethouder Harry van Waveren op Burendag

Tegels wippen is best zwaar en vele handen maken licht werk. Daarom komt wethouder Klimaatadaptatie Harry van Waveren op zaterdag 24 september graag helpen! Gaat u met 3 buren (woningen) of meer met de tuinen aan de slag? Meld uw actie dan aan op de website van de gemeente. Uit de aanmeldingen wordt een straat gekozen waar de wethouder komt helpen. Uiteraard neemt hij ook prachtige, biologische planten mee! En er komt een professionele fotograaf mooie foto’s voor u en social media maken.

Aanmelden voor de actie en gratis Tegeltaxi

Meldt u zich aan voor deze actie op Burendag, dan is het mogelijk om de gewipte tegels gratis op te laten halen. De Tegeltaxi haalt dan op maandag 26 september de tegels en het zand, dat u overhoudt van onder de tegels, op. Wilt u hier gebruik van maken? Geef dat aan bij de aanmelding voor deze actie op de actiepagina voor Burendag.