Pas op: nepberichten over energietoeslag in omgang

Criminelen maken misbruik van de zorgen die u mogelijk heeft over stijgende energiekosten. Ze versturen nepberichten, zoals e-mails en sms’jes, waarin staat dat u recht heeft op een eenmalige tegemoetkoming voor de hoge energierekening. Vervolgens moet u uw gegevens achterlaten op een website en wordt u telefonisch gevraagd geld over te maken.

De gemeente of uw bank zullen u nooit vragen om geld over te maken voor de energietoeslag!

Als u de energietoeslag wilt aanvragen kan dat alleen door het aanvraagformulier op de website van de gemeente in te vullen en deze per post of mail naar de gemeente te versturen. Als u een uitkering van gemeente Hoeksche Waard ontvangt, u in een schuldentraject zit of u gebruik maakt van één van onze minimaregelingen dan ontvangt u de éénmalige bijdrage energietoeslag automatisch.

Voor wie is de eenmalige energietoeslag?

De éénmalige bijdrage energietoeslag is bedoeld voor huishoudens in de Hoeksche Waard met een laag inkomen. Wat een ‘laag inkomen’ is, hangt af van uw leefsituatie. Op de website van de gemeente kunt u kijken of u recht heeft op de bijdrage.

Twijfelt u? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 14 0186 / 088 – 647 36 47 of mail naar info@gemeentehw.nl.