Mevrouw Trouwborst-Barendrecht uit Strijen viert 105e verjaardag

Burgemeester Aptroot bracht vandaag een verjaardagsbezoek aan mevrouw Trouwborst-Barendrecht om haar namens het gemeentebestuur te feliciteren. Zij viert vandaag haar 105e verjaardag. Natuurlijk horen daar fleurige bloemen en bonbons bij.

Mevrouw Trouwborst-Barendrecht werd geboren op de Feijenoordkade in Rotterdam-Zuid. Zij was het op 1 na jongste kind uit een gezin met 5 kinderen. In 1941 trouwde zij en ging zij samen met haar man inwonen bij haar ouders in Rotterdam-Lombardijen. Het gezin werd uitgebreid met zoon Hans en dochter Mia.

‘Oversteek’ naar Maasdam

Na in 1953 naar Rotterdam-Charlois te zijn verhuisd, maakte het echtpaar in 1969 de ‘oversteek’ naar Maasdam. Hier kon mevrouw Trouwborst naar hartenlust haar hobby tuinieren uitoefenen. Het echtpaar was 64 jaar lang gelukkig getrouwd. Toen haar man in 2005 kwam te overlijden brak er voor mevrouw Trouwborst een moeilijke tijd aan. In 2014 kreeg zij opnieuw een klap te verwerken toen haar dochter overleed.

Mevrouw Trouwborst staat bekend als een opgeruimde persoonlijkheid met een goed gevoel voor humor. Tegenwoordig woont ze in woonzorgcomplex De Hoge Weide in Strijen.