Laura organiseert op zaterdag 25 mei het Hoeksch Groen Festival

Laura Droogendijk (35 jaar) is gek op tuinieren en is medeorganisator van het Hoeksch Groen Festival. Zaterdag 25 mei bent u van 10.00 tot 17.00 uur van harte welkom bij Boerderij Bouwlust Greup aan de Stougjesdijk 126 in Mijnsheerenland.

Voor mensen met en zonder groene vingers

Er zijn veel gezellige kramen met prachtige planten. En met tuinartikelen om uw buitenruimte kleur te geven, maar ook om de dieren en insecten te helpen. De jongere bezoekers kunnen met hulp een vogelhuisje maken. “Het is niet alleen bedoeld voor mensen met groene vingers. Juist voor mensen die weinig tijd hebben om te tuinieren, maar wel openstaan voor minder grind en tegels in de tuin is het leerzaam. En voor iedereen die nieuwsgierig is naar tips om verticaal te tuinieren, zowel op het balkon of binnen in huis.”

Tip: neem een foto van uw eigen tuin mee

Bij de verschillende stands wordt informatie en advies gegeven. Tuinontwerpers vertellen bijvoorbeeld hoe u een groene tuin aanlegt, zonder dat u er veel aan hoeft te doen. Tip van Laura: “Neem een foto van uw eigen tuin mee naar het festival.”

Lees Laura’s hele verhaal en meer mooie verhalen

Lees Laura’s hele verhaal en al haar tips voor een groene tuin en meer verhalen van andere Duurzame Doeners op de Duurzame Doeners pagina. En kijk voor meer informatie over het Hoeksch Groen Festival en het programma op de pagina van het Hoeksch Groen Festival.

Kraam gemeente Hoeksche Waard

Gemeente Hoeksche Waard staat er ook met een kraam. U hoort daar alles over de mogelijkheid om met subsidie (een vergoeding) aan de slag te gaan met het vergroenen en watervriendelijk inrichten van uw eigen tuin of buitenruimte. Ook is er een tuin-klimaatcoach, ecoloog en een energiecoach aanwezig. Zij denken graag met u mee over het klimaatvriendelijk inrichten van uw tuin en/of het energiezuinig maken van uw huis.

Bent of kent u een Duurzame Doener? Deel uw verhaal

Bent u, net als Laura, een Duurzame Doener en laat u graag zien dat het anders kan? Wij zijn op zoek naar meer mooie voorbeelden om te laten zien wat er in de Hoeksche Waard gebeurt. Verhalen die anderen inspireren. Stuur uw verhaal in het kort naar duurzaamheid@gemeentehw.nl.