Klacht leerlingenvervoer Taxi Noot? Rechtstreeks melden bij vervoerder

Taxi Noot brengt voor gemeente Hoeksche Waard leerlingen naar school, die door een beperking niet zelfstandig naar school kunnen reizen. De gemeente heeft afgelopen weken verschillende klachten over Taxi Noot ontvangen. Het bedrijf heeft op dit moment helaas onvoldoende chauffeurs en niet alle chauffeurs zijn bekend in de Hoeksche Waard. Leerlingen worden daardoor niet op tijd opgehaald of thuisgebracht en zijn soms langer dan normaal gesproken onderweg. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is en zijn daarover in gesprek met Taxi Noot.

Heeft u een klacht of een vraag over leerlingenvervoer? Bel dan rechtstreeks met Taxi Noot via telefoonnummer 0318-623500 of stuur een email naar zuidholland@noot.nl (vragen planning) of klantenservice@noot.nl (voor klachten).

Vervelende situatie voor leerlingen, ouders en scholen

Ouders, scholen en andere betrokkenen geven aan dat Taxi Noot niet reageert op klachten en dat zij slecht bereikbaar zijn. Deze situatie is niet goed voor zowel de kinderen als de ouders en scholen. De gemeente is daarom in gesprek met Taxi Noot om de dienstverlening en communicatie te verbeteren. In heel Nederland is in veel sectoren een personeelstekort, ook in het leerlingenvervoer. Toch wordt in overleg gezocht naar een passende oplossing.

Taxi Noot verzorgt leerlingenvervoer sinds september 2023

Als gemeente zijn wij verantwoordelijk voor het organiseren van vervoer van leerlingen, die door een beperking niet zelfstandig of onder (reguliere) begeleiding naar school kunnen reizen of naar een speciale vorm van onderwijs gaan. Meer informatie vindt u op de webpagina over leerlingenvervoer.

Voor het uitvoeren van het leerlingenvervoer werken wij samen met verschillende vervoersbedrijven. Taxi Noot is een van die vervoersbedrijven en heeft het contract vanaf begin september 2023 overgenomen van Taxi Wooning. Taxi Wooning is vorig jaar, op eigen initiatief, gestopt met het aanbieden van leerlingenvervoer in de Hoeksche Waard. Waar mogelijk zijn de chauffeurs overgegaan naar Taxi Noot.

Vragen en klachten direct melden bij Taxi Noot

De vervoerder is verantwoordelijk voor een juiste uitvoering van het leerlingenvervoer. Daarom kunt u klachten en vragen direct bij hen melden via telefoonnummer 0318-623500 of per email: zuidholland@noot.nl (vragen planning) of klantenservice@noot.nl (voor klachten).