Inloopavond renovatie centrum Oud-Beijerland

Op dinsdag 13 juni organiseert aannemer De Regt een inloopavond voor inwoners, ondernemers en overige geïnteresseerden over de vervanging van het riool in het centrum van Oud-Beijerland. De inloopavond vindt plaats in Kerkelijk Centrum Maranatha aan de Kerkstraat 57 in Oud-Beijerland tussen 19.00 en 21.00 uur.

De vervanging van het riool gaat in 2 fasen

Fase 1: Karel Doormanstraat, Abel Tasmanstraat, Vlietkade en Bijl;
Fase 2: Kerkstraat, Nobelstraat, Middelstraat en de kruising Beneden Molendijk met de West-Voorstraat.

Gemeente Hoeksche Waard besteedde de eerste fase van het werk aan. Dit is het gebied rond de Karel Doormanstraat en Abel Tasmanstraat. Aannemer De Regt Grond Infra Groen won de aanbesteding en werkt hier aan de riolering van eind juni tot eind 2023.

Tijdens de inloopavond vertellen de mensen van De Regt over hun aanpak van het project en lichten zij de werkzaamheden toe. Hoe garanderen zij de bereikbaarheid met het verkeersplan? Wanneer komt De Regt met het werk bij uw woning? U hoort het tijdens de inloopavond.

Daarnaast is gemeente Hoeksche Waard aanwezig om uitleg te geven over het vervolg: de aanleg van de tweede fase van de riolering en bovengrondse herinrichting. Wij vertellen u wanneer wij het werk starten en afronden en u kunt vragen stellen over het project.

Tijdelijk dempen van De Vliet

Tussen de brug in de Karel Doormanstraat tot net voorbij de kiosk ‘De Ark’, gaan we De Vliet tijdelijk dempen. Dit is nodig om de riolering in de Vlietkade te kunnen vervangen.

Vooropname van de huizen door de gemeente

Gemeente Hoeksche Waard liet een vooropname van de huizen in het gebied maken. Wij kennen nu de huidige staat van de woningen. Mocht er schade ontstaan tijdens het werk, dan kunt u ons daarop aanspreken.

Meer informatie

Op de webpagina ‘Renovatie centrum Oud-Beijerland’ vindt u meer informatie. Hier meld u zich ook aan voor de nieuwsbrief. Heeft u vragen? Neem dan contact op met omgevingsmanager Mark Mul via e-mail mark@onthemarkinfra.nl of via telefoonnummer 06 -1050 5110. Heeft u een vraag voor de gemeente? Stuur dan een e-mail naar oud-beijerland@gemeentehw.nl.