Gemeente Hoeksche waard steunt Iraanse volk

Gemeente Hoeksche Waard heeft besloten zich solidair te tonen met de Iraanse bevolking. Op zaterdag 15 oktober worden daarom het gemeentehuis in Maasdam en het gemeentehuis en het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland groen verlicht. Afgelopen dinsdag werd een motie hierover, die was ingediend door 6 partijen op initiatief van Constructief Hoeksche Waard, breed gesteund.

De dood van de Iraanse Mahsa Amini op 16 september zorgt over de hele wereld voor hevige emoties. Niet alleen in het land zelf, maar wereldwijd vinden al weken betogingen plaats tegen het regime in Iran, het geweld tegen vrouwen en het verplicht dragen van een hoofddoek. Daarom spreekt Hoeksche Waard, net als eerder onder meer Rotterdam al deed, haar steun uit aan het Iraanse volk door 15 oktober beide gemeentehuizen en het Oude Raadhuis groen te verlichten. Groen is namelijk de kleur die staat voor solidariteit.

Orange The World

Geweld tegen vrouwen hoort nergens thuis. In de periode tussen 25 november en 10 december vindt de wereldwijde campagne tegen geweld tegen vrouwen en meisjes ‘Orange The World’ plaats. Hier doet gemeente Hoeksche Waard ook aan mee en dan worden de gebouwen oranje verlicht.