Nieuwe riolering in Nieuwendijk

Het huidige riool in Nieuwendijk is rond 1955 aangelegd en is aan vervanging toe. Wij gaan het vernieuwen en verbeteren. Daarbij houden we rekening met de hevige regenbuien die we verwachten door de klimaatverandering. Wij leggen dan ook in 2024 in het westelijk deel en in 2025 in het oostelijk deel een systeem aan waarbij afvalwater en hemelwater zijn gescheiden.

In het oostelijk deel van Nieuwendijk bereidt het waterschap in 2024 de renovatie van hun gemaal aan de Koning Haakonstraat voor. Dat gemaal vervangen zij in 2025. De gemeente kan het riool hier daarom pas vanaf 2025 vervangen.

Stedin Netbeheer en Evides Waterbedrijf werken aan uw drinkwater- en energievoorziening. Deze werkzaamheden laten ze gezamenlijk uitvoeren door aannemer Siers. De huidige elektriciteitskabels en gas- en drinkwaterleidingen zijn verouderd en aan vervanging toe. In oktober 2023 verving Siers de huisaansluitingen van gas en elektra. De vervanging aan de hoofdkabels en -leidingen van gas, water en elektra start februari 2024 en is naar verwachting gereed eind juli 2025. Tijdens het stormseizoen mag je van het Waterschap geen werk uitvoeren in de dijk.

Wij zien de rioolwerkzaamheden als een mooie kans om ook de bestrating in het buurtschap weer netjes te maken. Daarvoor gebruiken we ook de ideeën en wensen van de bewoners van Nieuwendijk.

Wij hebben 3 impressies laten maken van hoe wij het graag zien. Deze “foto’s” van hoe het er straks bij u uit kan zien staan hieronder. Bekijkt u ze en laat ons weten wat u ervan vindt via het reactieformulier.

Kijk ook bij “Documenten”. Daar staan de klinkers die we willen toepassen (de Mangaan Keiformaat en de Bruine Dikformaat). Als u de “Verhardingstekening” opent ziet u ook de plattegrond met uitleg van onze werkzaamheden.

Impressie Bergenstraat Nieuwendijk

Impressie Bergenstraat Nieuwendijk. Klik op de afbeelding om deze in het groot te bekijken.

Impressie Stavangerstraat Nieuwendijk

Impressie Stavangerstraat Nieuwendijk. Klik op de afbeelding om deze in het groot te bekijken.

Impressie Oslostraat Nieuwendijk

Impressie Oslostraat Nieuwendijk. Klik op de afbeelding om deze in het groot te bekijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met projectleiders Henri van der Glas of Kees van Bruggen, via telefoonnummer 088 – 647 3647, of via mailadres nieuwendijk@gemeentehw.nl. Wij helpen u graag!