Zilveren erepenning voor oud-wethouder Piet van Leenen

Wethouder Piet van Leenen heeft vandaag, 10 juni, de zilveren erepenning van gemeente Hoeksche Waard ontvangen. Burgemeester Aptroot reikte de gemeentelijke onderscheiding uit tijdens de gezamenlijke afscheidsreceptie van de wethouders Huibert Steen en Piet van Leenen in het gemeentehuis in Maasdam. Van Leenen kreeg de penning voor de buitengewone inspanningen die hij jarenlang heeft geleverd voor de bewoners van de Hoeksche Waard. Hij is de eerste die deze onderscheiding van gemeente Hoeksche Waard heeft ontvangen.

Bijna 30 jaar van zijn leven heeft Piet van Leenen aan de politiek gewijd. Na ruim 20 jaar raadslidmaatschap en bijna 7 jaar wethouderschap nam hij vandaag afscheid van zijn politieke carrière. Deze begon in 1982 bij gemeente Oud-Beijerland als raadslid. Vanaf medio 2015 was hij wethouder van Oud-Beijerland. Vervolgens heeft hij zich vanaf 2019 3,5 jaar ingezet als wethouder van gemeente Hoeksche Waard.

Uitzonderlijk verdienstelijk en veelzijdig ingezet

Zelfs naast zijn werk en wethouderschap wist hij in zijn spaarzame vrije tijd altijd ruimte te vinden om van grote betekenis te zijn voor de kerk. Hij kreeg de zilveren erepenning omdat hij zich uitzonderlijk verdienstelijk en veelzijdig heeft ingezet voor de Hoeksche Waardse samenleving. Aan het eind van zijn politieke carrière gekomen, is dit een kroon op zijn werk.

Blijk van waardering en dankbaarheid

Het college van burgemeester en wethouders kan de erepenning als blijk van waardering en dankbaarheid toekennen aan inwoners en niet-inwoners die zich op een bijzondere wijze verdienstelijk hebben gemaakt voor de gemeenschap van de Hoeksche Waard. De erepenning bestaat uit een legpenning met een bijbehorende draagspeld in zilver.