Woning in Klaaswaal gesloten na drugsvondst

Burgemeester Aptroot heeft opnieuw een woning voor 3 maanden laten sluiten. Het betreft een woning aan het Oranjeplein in Klaaswaal. De woning is gesloten op grond van de Opiumwet. De politie trof bij een inval harddrugs aan.

Het sluiten van de woning is een flinke maatregel. Hiermee maakt de gemeente een einde aan de bekendheid en het gebruik van de woning als drugspand. Dankzij de nauwe samenwerking met politie en andere veiligheidsinstanties werd vorige week ook al een woning in Oud-Beijerland gesloten. De politie had daar een hennepkwekerij aangetroffen.

Samenwerking is belangrijk

Van tijd tot tijd worden gezamenlijke (integrale) controles uitgevoerd. Vorige week vrijdag controleerden de politie, gemeente, Nederlandse Arbeidsinspectie, Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit en de douane diverse bedrijven in de Hoeksche Waard. Hierbij werden een hoeveelheid hasj aangetroffen en ongeveer 50 sloffen sigaretten waar geen accijns over betaald was. Ook werden meerdere overtredingen geconstateerd zoals overtreding van de arbeidstijdenwet en overtredingen van de drank- en horecawet.

Meld (vermoedens van) criminele activiteiten

De handel en productie van drugs gaan gepaard met overlast en criminaliteit. Vermoed u criminele activiteiten bij u in de buurt? Neem dan contact op met de politie via telefoonnummer 0900 – 8844. Wilt u liever anoniem blijven? Bel dan Meld Misdaad Anoniem via 0800 – 7000.