Wethouder Robin Heij biedt zijn ontslag aan

Nadat vrijdag 7 juni 2024 de VVD-fractie aankondigde uit de coalitie te stappen, heeft wethouder Robin Heij (VVD) vandaag bekendgemaakt dat hij zijn ontslag zal aanbieden aan de gemeenteraad van de Hoeksche Waard. Hij zal dat doen in de extra ingelaste raadsvergadering van morgen, dinsdagavond 11 juni.

Wethouder Heij: “Deze stap is onvermijdelijk, nu de VVD-fractie de coalitie heeft verlaten. Ik heb begrip en respect voor deze politieke keuze.  Natuurlijk vind ik het erg jammer de functie van wethouder halverwege de bestuursperiode te moeten neerleggen. Met veel plezier heb ik me ingezet voor onze mooie gemeente. Ik was hiermee graag verdergegaan en ik zal de goede samenwerking met de inwoners, ondernemers, de ambtenaren, de gemeenteraad en het college zeker gaan missen.”

Wethouder Heij was verantwoordelijk voor de volgende portefeuilles: Wonen, Huisvesting nieuwkomers, Uitvoeringsagenda Wonen, Welzijn en Zorg, Afvalbeleid, Dienstverlening, Control, Facilitaire zaken, Informatiemanagement en informatiebeveiliging/cybersecurity. In het college van B&W wordt morgen besproken door wie de portefeuilles van wethouder Heij worden waargenomen totdat er opvolging is gevonden.

Burgemeester Van Heijningen: “Wethouder Heij heeft zich een betrokken, kundig en collegiaal bestuurder getoond. Zijn vertrek is een verlies voor het bestuur en de organisatie van de gemeente Hoeksche Waard.”

Wethouder Robin Heij