Wat is uw ervaring met jeugdhulp? Help ons jeugdhulp te verbeteren

Krijgt uw (klein-/pleeg-)kind op dit moment hulp of heeft het hulp gehad? Gemeente Hoeksche Waard wil leren van uw ervaring met jeugdhulp. Wat gaat goed? Wat kan beter? Natuurlijk zijn we ook benieuwd naar wat uw (klein-/pleeg-)kind zelf vindt van de jeugdhulp die het kind nu krijgt of heeft gehad. Deel uw of uw ervaring anoniem op de website ZHZ Vertelt. Dat helpt ons jeugdhulp te verbeteren. U helpt hier dus alle jongeren die jeugdzorg hebben mee.

Deel ervaringen op de website van ZHZ Vertelt

Bij dit onderzoek deelt u een ervaring met jeugdhulp en beantwoordt u een paar vragen over uw ervaring. Misschien is dat de ene keer een leuke ervaring en de andere keer een minder leuke. U mag meerdere ervaringen delen door voor elke ervaring opnieuw de lijst in te vullen. Het invullen duurt ongeveer 20 minuten. Wij horen graag uw verhaal én dat van uw (klein-/pleeg-)kind. Ga daarvoor naar de website ZHZ Vertelt.

Stap voor stap betere jeugdhulp

Ook de gemeenten Alblasserdam, Dordrecht, Gorinchem, Hardinxveld Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Molenlanden, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht doen mee aan dit gezamenlijke onderzoek. De gemeenten bundelen de ervaringen in een rapport. We delen alle ervaringen met een onderzoeksgroep van de gemeenten, de aanbieders van Jeugdhulp, ouders en jongeren. Zo werken we samen stap voor stap aan betere jeugdhulp. De rapporten zijn naar verwachting rond juli te zien op de website van Serviceorganisatie Jeugd (SOJ) en op de website van de gemeente.

Vragen over het onderzoek?

Het onderzoek wordt uitgevoerd door de onderzoekers van jb Lorenz. Heeft u vragen? Stuur dan een e-mail naar omdatervaringtelt@jblorenz.nl.