Voetbalkooi Piershil wordt mini-pannaveld

De gemeente ontvangt al geruime tijd klachten van omwonenden over de voetbalkooi aan de Margrietstraat in Piershil. Die klachten worden vooral veroorzaakt door de korte afstand die er is tussen de kooi en de woningen eromheen. Het gaat dan met name om de geluidsoverlast die ontstaat door ballen die hard tegen de kooi worden getrapt, luide stemgeluiden en muziek, soms tot laat in de avond. Maatregelen om het geluid te dempen leverden niet het gewenste resultaat. Daarom besloot het college van burgemeester en wethouders de grote kooi en de grote doelen te verwijderen. Het veld blijft en er worden kleinere doeltjes teruggeplaatst.

Het veld wordt een mini-pannaveld. Kinderen kunnen hier nog steeds een balletje trappen en spelen. Maar zonder de grote doelen en de kooi die geluidsoverlast veroorzaakten. Wij kijken nog naar de precieze invulling van het veld. Daarnaast onderzoeken we of de kooi met grotere doelen op een andere plek in het dorp geplaatst kan worden. Dat onderzoek heeft echter even tijd nodig.