Vlag halfstok in de Hoeksche Waard voor slachtoffers aardbevingen

Bij de gemeentehuizen in Oud-Beijerland en Maasdam hangt vandaag tot zonsondergang de Nederlandse vlag halfstok. Daarmee geeft het gemeentebestuur van de Hoeksche Waard aan mee te leven met de slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië.

Bij 2 zware aardbevingen in het zuiden van Turkije en in Syrië zijn in de nacht van zondag op maandag en maandagmorgen duizenden mensen omgekomen. Burgemeester Aptroot leeft mee met de Hoeksche Waarders van Turkse en Syrische afkomst. “De aardbevingen in Turkije en Syrië hebben veel levens gekost en er zijn vele gewonden. In beide landen liggen nog mensen onder het puin. Mensen zijn dakloos geworden, hun huizen zijn verwoest. Velen hebben de afgelopen nacht doorgebracht in de winterse kou. Ze zoeken radeloos naar hun familie. Een natuurramp van deze omvang is verschrikkelijk. Onze gedachten gaan uit naar de mensen daar. En naar familieleden en vrienden hier in de Hoeksche Waard die dierbaren hebben verloren of nog niet weten hoe het met hun dierbaren is in het getroffen gebied.”

Het Nederlandse Rode Kruis heeft giro 7244 opengesteld voor hulp aan slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië. Ook via giro 555 kunt u de slachtoffers helpen.