Vervoer Lokaal stopt en Wielewaal start in Oud-Beijerland

In Oud-Beijerland kunnen inwoners van 65 jaar en ouder en inwoners met een vervoersbeschikking vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) gebruikmaken van Vervoer Lokaal. Vervoer Lokaal wordt, in opdracht van de gemeente, aangeboden door Taxi Hoeksewaard. Oud-Beijerland is het enige dorp in de gemeente waar dit vervoer rijdt. Deze manier van vervoer stopt dit jaar, om het vervoersaanbod in de gemeente overal gelijk te maken.

Gelijktijdig met het stoppen van Vervoer Lokaal gaat De Wielewaal in Oud-Beijerland starten

De Wielewaal is een initiatief van de inwoners van Oud-Beijerland. Dit betekent dat er voor de gebruikers van Vervoer Lokaal daarmee een gratis alternatief zal zijn voor vervoer in het dorp. Inwoners die een Wmo-indicatie voor vervoer hebben, kunnen gebruik blijven maken van Taxi Hoeksewaard of een ander taxibedrijf.

Wanneer vindt dit plaats?

Op dit moment onderzoeken wij nog wanneer Vervoer Lokaal gaat stoppen. Dit is afhankelijk van het moment dat De Wielewaal kan beginnen. Hiervoor moeten nog een aantal zaken geregeld worden door de gemeente en De Wielewaal. Zodra hier meer over bekend is, informeren wij de inwoners van Oud-Beijerland hierover. Dan geven we ook uitleg tot wanneer u gebruikt kunt maken van Vervoer Lokaal en waar eventuele niet-gebruikte kaartjes ingeleverd kunnen worden.