Verkeersomleidingen rotonde N217 ’s-Gravendeel in weekend vrijdag 2 tot maandag 5 september

In het weekend van vrijdag 2 tot maandag 5 september werkt provincie Zuid-Holland aan de rotonde op de N217 bij ’s-Gravendeel. Een aantal wegen rond de rotonde N217/Maasdamseweg bij ’s-Gravendeel is dan wegens wegwerkzaamheden afgesloten voor autoverkeer. Dit duurt van vrijdag 2 september 21.00 uur en gaat tot zondagnacht door. Op maandag 5 september vanaf 6.00 uur ’s ochtends kunt u weer met de auto over de rotonde. Het openbaar vervoer van en naar ’s-Gravendeel rijdt tijdens deze weekendafsluiting wel, maar met een aangepaste dienstregeling.

Welke wegen zijn afgesloten?

De weekendafsluiting is noodzakelijk, omdat de rotonde onder andere wordt gefreesd en geasfalteerd. Er kunnen dan geen auto’s overheen rijden. De volgende wegen zijn dat weekend afgesloten:
• Komend vanaf de Kiltunnel: de N217 vanaf de Hendrik Hamerstraat
• Komend vanaf Puttershoek: de N217 vanaf de rotonde Maasdam/Trambaan richting Strijen (N491)
• In ’s-Gravendeel: de Maasdamseweg vanaf de Narcisstraat richting de rotonde

Hoe rijden de bussen?

Het openbaar vervoer van en naar ’s-Gravendeel rijdt tijdens deze weekendafsluiting volgens een aangepaste dienstregeling en via een alternatieve route. U moet dus rekening houden met kleine vertragingen. Meer informatie vindt u op de website van Connexxion.

Waarom wordt er aan de rotonde gewerkt?

Provincie Zuid-Holland past de N217 op 2 plaatsen aan om er voor te zorgen dat het verkeer tijdens de renovatie van de Heinenoordtunnel in 2023 en 2024 goed door kan blijven rijden. De rotonde bij ’s-Gravendeel wordt een turborotonde en krijgt een 2e rijbaan. De kruising bij de Polderweg/N217 krijgt extra opstelstroken en verkeerslichten. De planning is dat beide projecten eind december 2022 gereed zijn.

Wanneer zijn de omleidingsroutes bekend?

Binnenkort kunt u via de website N217.nl op een kaart zien hoe u kunt omrijden. Heeft u vragen? Mail dan naar mjlm.andriessen@pzh.nl.