Veel mensen herdachten samen in de Hoeksche Waard

Op woensdag 4 mei herdachten we in de Hoeksche Waard op verschillende manieren alle burgers en militairen die sinds het begin van de Tweede Wereldoorlog in oorlogssituaties en bij vredesoperaties om het leven zijn gekomen.

Ook werd stilgestaan bij de betekenis van leven in vrijheid en de verschrikkingen van de oorlog in Oekraïne. Burgemeester Aptroot verzorgde dit jaar de toespraak in Oud-Beijerland. In ’s-Gravendeel, Heinenoord, Klaaswaal, Numansdorp, Piershil, Strijen en Westmaas bezochten de wethouders en leden van de gemeenteraad de andere herdenkingsbijeenkomsten. Er was veel publiek aanwezig, waaronder veel kinderen en jongeren.

Gemeente Hoeksche Waard dankt de vele vrijwilligers voor hun inzet voor en tijdens de herdenkingen op 4 mei, in het bijzonder de Oranjeverenigingen, dorpsberaden en werkgroepen.