Uitslag gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld

Maandag 21 maart is tijdens een speciale vergadering van het hoofdstembureau de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Tijdens de vergadering werd ook uitleg gegeven over de zetelverdeling en wie op basis van het aantal uitgebrachte (voorkeurs)stemmen voor benoeming in aanmerking komt.

Tijdens de zitting werden de volgende uitslagen vastgesteld:
• het aantal stemmen per partij;
• de uitslag van het aantal zetels per partij.
Ook werd tijdens een presentatie uitleg gegeven over de zetelverdeling en welke rol de kiesdeler speelt bij de verdeling van de zetels (eerste zetelverdeling en de restzetelverdeling). Daarnaast presenteerde men de gekozen kandidaten per partij (gekozen met voorkeur en gekozen in volgorde van de kandidatenlijst). Er werden geen bezwaren ingediend en dus werd de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen Hoeksche Waard 2022 vastgesteld met de ondertekening van het proces verbaal.

Alle informatie en de grafieken zijn op de verkiezingspagina te vinden.

De zitting werd live uitgezonden via hetzelfde kanaal waarop normaal gesproken de gemeenteraadsvergaderingen gevolgd kunnen worden. Het is mogelijk om de zitting terug te kijken via onze website.