Uitnodiging Inloopbijeenkomst Multifunctionele Landbouw

Agrariërs pakken naast het houden van dieren of het telen van gewassen steeds vaker ook andere activiteiten op. Zoals een boerderijwinkel, kleinschalige camping of het organiseren van workshops. Dit noemen we multifunctionele landbouw. Gemeente Hoeksche Waard ziet multifunctionele landbouw als een kans voor onze agrarische sector om zich verder te ontwikkelen. Daarom willen we agrariërs met plannen voor multifunctionele landbouw ruimte en kansen geven. Maar welke activiteiten staan we toe?Waar en wanneer?

Om initiatiefnemers helderheid te geven over de mogelijkheden voor activiteiten op het boerenland in het buitengebied, ontwikkelde gemeente Hoeksche Waard een afwegingskader voor multifunctionele
landbouw. Dit instrument brengt de meerwaarde en invloed van een initiatief in beeld, zodat we een goede afweging kunnen maken.

Inloopbijeenkomst op maandag 3 juni

Raken en/of interesseren de ontwikkelingen in het buitengebied u? Tijdens de inloopbijeenkomst op maandag 3 juni informeren wij u over onze ambities voor multifunctionele landbouw en over hoe het afwegingskader werkt. Ook is er alle ruimte voor het stellen van vragen.

Vooraf aanmelden

U kunt zich tot en met vrijdag 31 mei via de pagina ‘Multifunctionele Landbouw’ op onze website inschrijven voor één van de 2 tijdsblokken tussen 19.00 en 20.30 uur. De bijeenkomst vindt plaats in de burgerzaal van het gemeentehuis aan W. van Vlietstraat 6 in Oud-Beijerland.