Uitnodiging bijeenkomst Sport- en beweegnota Hoeksche Waard

Zoveel mogelijk inwoners van de Hoeksche Waard laten sporten en bewegen. Dat wil gemeente Hoeksche Waard realiseren met het nieuwe beleid dat zal worden beschreven in de nota Sport en bewegen. We bedenken graag samen met u hoe we dat kunnen bereiken.

Bijeenkomst op donderdag 17 november

Op donderdag 17 november organiseren we in samenwerking met de Sportraad Hoeksche Waard, Hoeksche Waard Actief en Welzijn Hoeksche Waard een bijeenkomst voor inwoners, verenigingen, ondernemers en organisaties die mee willen denken over dit onderwerp. We vinden het fijn als u daarbij aan wilt sluiten. U bent vanaf 19.00 uur welkom in De Open Hof in Oud-Beijerland (W. van Vlietstraat 2a).

Nota Sport en bewegen

Uw kennis en ervaring is voor ons belangrijk om tot de nota Sport en bewegen te komen. In deze nota komen de gezamenlijke ambities en uitgangspunten te staan die het sporten en bewegen binnen Hoeksche Waard kunnen bevorderen. We vragen u om ideeën en kansen hiervoor. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan:
• Wat is er nodig om de openbare ruimte zo inrichten dat deze aantrekkelijk wordt om te bewegen?
• Wat vindt u belangrijk voor het bewegingsonderwijs op scholen?
• Hoe zorgen we ervoor dat kinderen van ouders met een minimum inkomen kunnen sporten?
• Heeft u ideeën om sporttalenten te ondersteunen die hun droom waar willen maken?
• Op welke manier kunnen we ouderen langer in beweging houden en mee laten doen?

Tijdens de bijeenkomst gaan we dus in gesprek over algemene zaken en ideeën die het sporten en bewegen in de Hoeksche Waard kunnen bevorderen. Het gaat deze avond niet om specifieke voorzieningen of wensen voor een bepaalde locatie of zaken die een sportclub geregeld wil hebben.

We horen graag of u komt

U kunt zich tot en met dinsdag 15 november aanmelden voor de bijeenkomst via e-mail penl@gemeentehw.nl.

Heeft u vragen over deze uitnodiging of de bijeenkomst?

Neem contact op met Inge Wolters. Zij is te bereiken via telefoonnummer 088 – 647 36 58 of via e-mail inge.wolters@gemeentehw.nl.