Tweede bijeenkomst grootste werkgevers Hoeksche Waard in teken van lokale arbeidsmarkt

Na een succesvolle en goed gewaardeerde eerste bijeenkomst, kwamen op donderdag 30 november de grootste werkgevers van de Hoeksche Waard voor de tweede keer bijeen om samen met vertegenwoordigers van de gemeente en Ondernemersvereniging Hoeksche Waard (OHW) in gesprek te gaan over de lokale arbeidsmarkt.

Wethouder Paul Boogaard (economie): “Er is sprake van een toenemende druk op de arbeidsmarkt en dat terwijl er veel kansen liggen. Er komen meer banen bij, maar er zijn ook veel openstaande vacatures die niet altijd even makkelijk opgevuld kunnen worden. Aan de Hoeksche Waard de taak om aantrekkelijk te zijn en blijven, zodat we mensen binden aan ons prachtige gebied. Het is dan ook waardevol om hierover met ondernemers van gedachten te wisselen én samen aan de slag te gaan. Een sterke economie maken we immers samen.”

Met elkaar in gesprek over de kansen en uitdagingen

De avond had een informeel karakter en vond plaats bij HW Wonen in Oud-Beijerland. Na een plenaire opening door burgemeester Erik van Heijningen, wethouder Paul Boogaard (economie), Frank den Ouden (voorzitter OHW) en Johan Schudde (directeur HW Wonen) werd onder leiding van presentator Gert van ’t Hof het gesprek gevoerd over de kansen en uitdagingen op de lokale arbeidsmarkt. Hoe blijf of word ik een aantrekkelijke werkgever? Wat kan ik doen om vacatures in te vullen? Hoe zorgen we er samen voor dat we voldoende talent in huis hebben en houden? De ondernemers wisselden ideeën uit en formuleerden concrete acties. Tussendoor werd er een walking dinner geserveerd.