Groene actie = makkelijk dankzij de Tegeltaxi

Tegels eruit en groen erin; dat staat een heel stuk beter! Doet u ook mee met het NK Tegelwippen? Elke tegel telt! Maar wat moet u met al die tegels die u overhoudt? U kunt de tegels en het zand zelf inleveren bij de gemeentewerf in Mijnsheerenland, de vroegere gemeentewerf in Numansdorp of de RAD (alleen tegels). Lukt het niet om de tegels en het zand zelf weg te brengen? Dan komt de Tegeltaxi deze graag bij u ophalen. Op maandag 5 en 26 september en 17 oktober rijdt de Tegeltaxi door de Hoeksche Waard. Ook gebruikmaken van deze gratis ophaalservice? Dat kan. Kijk voor meer informatie en om uzelf of de buurt aan te melden op de pagina Tegeltaxi Hoeksche Waard.

Voordelen groene tuin

Een groene tuin heeft veel voordelen. Groen is niet alleen fijn om naar te kijken. Met planten en bloemen in de tuin doet u bijen, vlinders en andere kleine dieren een groot plezier. Bovendien trekt regenwater na een fikse bui makkelijker de grond in en is een groene tuin op hete zomerdagen een stuk koeler dan een
tegeltuin.

Zand en tegels hergebruiken

De gewipte tegels kunt u op allerlei creatieve manieren opnieuw gebruiken. Op internet zijn genoeg inspirerende voorbeelden te vinden. Google maar eens op ‘hergebruik tegels’ bijvoorbeeld. Onder de tegels ligt zand. Dat zand is niet erg geschikt om er planten in te zetten. Het bevat te weinig voedingsstoffen. Als je het mengt met bemeste tuinaarde, kun je er wel goed bloemen laten groeien. Die houden namelijk van schrale grond. Dat is grond waar niet veel voedingsstoffen in zitten.