Start bouw 38 energieneutrale levensloopbestendige appartementen

Op donderdag 20 januari gaven wethouder Piet van Leenen (Wonen) van gemeente Hoeksche Waard, directeur Dennis Lausberg van woningcorporatie HW Wonen en Landré Schrijver, directeur van Bouwgroep Schrijver, het officiële startsein voor de bouw van de Oranjehof in Puttershoek. Dit deden zij door een bronboring te verrichten voor de toekomstige duurzame verwarming van het complex. De samenwerking tussen gemeente Hoeksche Waard, HW Wonen en Bouwgroep Schrijver zorgt voor 38 energieneutrale woningen op een mooie plek vlak bij het centrum. Deze zogenaamde Nul-op-de meter woningen worden sociale huurappartementen. Alle woningen hebben 2 slaapkamers.

Betaalbare appartementen voor jong en oud

“We bouwen een complex met duurzame appartementen”, vertelt bestuurder Dennis Lausberg. “Ik ben heel blij dat we in Puttershoek zorgen voor nieuwe woningen. Zo zorgen wij voor doorstroming op de woningmarkt. De appartementen zijn verschillend in huurprijs en voor jong en oud. Een deel van de appartementen is speciaal voor woningzoekenden van 55 jaar en ouder. Met de nieuwbouw houden wij ook rekening met de portemonnee van de toekomstige huurders.” Alle appartementen zijn sociale huurwoningen en hebben een huurprijs tot € 763,47 (prijspeil januari 2022).

Trots op een mooie mix van woningen

Wethouder Piet van Leenen: “De vraag naar huurwoningen in het middensegment neemt fors toe. Voor een deel van de woningen komt ook een groep woningzoekenden met een hoger inkomen in aanmerking. Op deze mix zijn wij best trots. We willen namelijk de bouw van voldoende woningen in alle dorpen en voor elke portemonnee stimuleren. Dit project, op deze locatie in Puttershoek, is daarin een welkome aanvulling op de totale woonontwikkeling van de Hoeksche Waard.”

Comfortabel en energiezuinig wonen

Bouwgroep Schrijver realiseert de appartementen. Jongekrijg en Maasbouw, onderdeel van Bouwgroep Schrijver, zorgt voor de bouw. Deze duurzame woningen zijn gasloos, extra goed geïsoleerd, hebben zonnepanelen en een warmtepomp. “We zijn er trots op deze sociale huurappartementen in Puttershoek te realiseren. Het is ons eerste project voor HW Wonen. Dat maakt het voor ons extra bijzonder,” vertelt Landré Schrijver. Dennis Lausberg: “Wij kijken uit naar de samenwerking en ook na de oplevering blijven wij betrokken. Deze duurzame woningen vragen namelijk om een ander gebruik van de woning. Wij zorgen voor een zogenaamd prestatiedashboard waarop de bewoners hun verbruik kunnen aflezen. Ook zorgen wij voor advies op maat. Comfortabel en energiezuinig wonen waarbij betaalbaarheid, nu en in de toekomst, voorop staat. Deze woningen motiveren om duurzamer te leven, en dat is fijn voor iedereen!”

Planning

De verwachting is dat de oplevering in het voorjaar van 2023 is. En dan kunnen de toekomstige bewoners prinsheerlijk gaan wonen in hun nieuwe, duurzame en mooie appartementen vlak bij het centrum van Puttershoek.

Interesse in een appartement in de Oranjehof?

De appartementen worden binnenkort aangeboden via het reguliere aanbiedsysteem van HW Wonen.