Spoedsluiting bedrijfspand na aantreffen drugs, wapen en contant geld

Burgemeester Bram van Hemmen heeft op vrijdag 18 februari een bedrijfspand op bedrijventerrein De Bosschen met spoed laten sluiten. Tijdens de doorzoeking van het pand waren 7 mannen in het pand aanwezig. Zij zijn aangehouden op verdenking van het bezitten, telen, bereiden en verkopen van verdovende middelen, het witwassen van geld en wapenbezit. Het onderzoek wordt voortgezet.

Anonieme tip

Gisteren ontving de politie een anonieme tip over een bedrijfspand op de Alexander Flemingstraat in Oud-Beijerland. In dat pand zou een grote hoeveelheid drugs liggen. Agenten gingen op de melding af en troffen tijdens de doorzoeking onder andere enkele honderden kilo’s gedroogde henneptoppen, blokken hasj, winegums met THC, een vuurwapen en een grote hoeveelheid geld aan.

Gevaar

Burgemeester Bram van Hemmen: “Het bezitten van deze grote hoeveelheden drugs en een wapen is onacceptabel. Vanwege de gevaren voor de omgeving, denk aan verstoring van de openbare orde, is het pand direct gesloten.”

In het pand zit een internetwinkel in tuin- en huishoudelijke artikelen. Het pand is voor 6 maanden gesloten.

Samen tegen ondermijning

Ondermijning is een maatschappelijk probleem. Het vraagt om een gezamenlijke aanpak van de overheid en de samenleving om de onaantastbaarheid van criminelen te doorbreken. Hierdoor kan de overheid bijvoorbeeld strafrechtelijk vervolgen, illegaal verkregen vermogen afpakken, panden sluiten en openstaande belastingen innen.

Meld Misdaad Anoniem

Informatie doorgeven aan de politie kan ook via 0900-8844. Of bel Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000. Heeft uw melding spoed of is er sprake van heterdaad? Bel dan de politie via 112.