René Peters nieuwe wethouder van gemeente Hoeksche Waard

Op dinsdagavond 23 april heeft de gemeenteraad Hoeksche Waard René Peters (48 jaar) benoemd als nieuwe wethouder, namens het CDA. In het college van burgemeester en wethouders heeft wethouder René Peters de portefeuilles zorg, volksgezondheid en gezondheidszorg, jeugd en jeugdzorg, welzijn en inclusieve samenleving. Hij neemt in het college het stokje over van Joanne Blaak – van de Lagemaat. Zij trad vorige maand vanwege gezondheidsredenen terug als wethouder.

Werkervaring

René Peters was de afgelopen 6 jaar lid van de Tweede Kamer. Tijdens deze periode zette hij zich in voor jeugdzorg, armoedebeleid en onderwijs. Ook was hij lid van de parlementaire enquêtecommissie Fraudebeleid en Dienstverlening. Van 2011 tot 2017 was hij wethouder zorg en welzijn in zijn woonplaats Oss. Daarvoor was hij schoolbestuurder.

De voorzitter van de raad wenst hem namens het gemeentebestuur veel succes toe.