Regenwater opvangen of uw tuin groener maken? Tuin-klimaatcoach Michel geeft advies ende gemeente biedt subsidie

Bent u benieuwd hoe u in uw tuin het best regenwater kunt opvangen of in de grond kunt laten zakken? Of hoe u uw tuin zo groen en natuurvriendelijk mogelijk inricht en wateroverlast vermindert? Kom dan op zaterdag 30 maart van 10.00 tot 17.00 uur naar de Duurzame Doe woning aan de Kerkstraat 40 in Strijen. Tuin-klimaatcoach Michel van Wijk is daar aanwezig om u – tijdens de Week van de Groene Tuin – gratis, persoonlijk tuinadvies en tips te geven. Op deze zaterdag is de jaarlijkse Strijense Voorjaarsmarkt. De Duurzame Doe woning is tijdens de gehele Voorjaarsmarkt geopend met een eigen marktkraam voor de deur. Ook de tuin-klimaatcoach is de hele dag aanwezig.

Kom zaterdag 30 maart naar de Duurzame Doe woning in Strijen voor een persoonlijk tuinadvies

Tuin-klimaatcoach Michel is een betrokken, enthousiaste adviseur van Stichting Steenbreek. Hij is ervan overtuigd dat we samen wateroverlast grotendeels kunnen voorkomen door onze tuinen en buitenruimtes anders in te richten. Een groene tuin is niet alleen koeler en goed voor de natuur, het draagt ook bij aan een gezonde leefomgeving. U kunt gewoon binnenlopen in de Duurzame Doe woning; kom gezellig langs en maak een praatje met de tuin-klimaatcoach en krijg gratis tips voor uw eigen tuin of buitenruimte.

Pas uw tuin, buitenruimte of dak aan op het veranderende klimaat en krijg (een deel van) uw aankoopkosten terug via subsidie

kunt uw tuin en buitenruimte beter voorbereiden op extreem weer. Bijvoorbeeld door het aanleggen van meer groen of een groen dak, het opvangen van regenwater of het planten van bomen. Hiervoor kunt u een financiële vergoeding (subsidie) krijgen van de gemeente. Meer informatie over de mogelijkheden en de voorwaarden leest u op deze pagina.

Meer informatie over de Duurzame Doe woning

De Duurzame Doe woning is een samenwerking van de gemeente en HW Wonen. In de woning kunnen inwoners met een huur- of koopwoning zien en ervaren hoe ze thuis minder energie kunnen gebruiken en slim kunnen besparen op de energierekening. Er is tijdens openingstijden een energiecoach aanwezig, die vrijblijvend vragen beantwoordt en meedenkt over energie besparen, isoleren en ventileren. Op zaterdag 30 maart is er van 10.00 tot 12.00 uur ook een adviseur vanuit Lang Leve Thuis aanwezig over zo lang mogelijk zelfstandig en zorgeloos thuis wonen. Tot en met 30 maart kan iedereen tijdens de openingstijden zonder afspraak binnenlopen. Kijk voor meer informatie en activiteiten op de pagina van de Duurzame Doe woning.