Raad bespreekt discussienota armoede en schulden op donderdagavond 4 april

De gemeente helpt haar inwoners met het vinden van werk en biedt steun aan mensen die het financieel zwaar hebben. Als mensen niet genoeg geld hebben om rond te komen, kan de gemeente bijstand verlenen. Ook als inwoners problemen hebben met schulden of moeite hebben om rekeningen op tijd te betalen, staat de gemeente klaar om te helpen. Naast deze verplichte taken, mogen gemeenten zelf ook beslissen hoe zij hun inwoners helpen bij financiële problemen. Dit wordt ‘beleidsvrijheid’ genoemd.

Gemeente Hoeksche Waard werkt nu aan nieuw beleid om armoede en schulden aan te pakken en te voorkomen. Op donderdagavond 4 april gaan de woordvoerders van de verschillende politieke partijen in de gemeenteraad met elkaar in gesprek over welke richting dit beleid moet krijgen. Het college heeft een aantal vragen gesteld aan de gemeenteraad, die in een discussienota staan. Op deze manier kan de raad laten weten wat hij graag terug wil zien in het nieuwe beleidsplan.

Vergadering bijwonen? Welkom!

Volg de oordeelsvormende vergadering vanaf de publieke tribune in het gemeentehuis Oud-Beijerland, aan de W. van Vlietstraat 6. De vergadering begint om 19.30 uur. U kunt de vergadering ook live online volgen via de live pagina.