Opvang Oekraïners langer nodig; laat weten als u denkt dat iets beter kan

De gemeente vangt Oekraïense vluchtelingen op in de oude gemeentehuizen van Piershil (sinds maart 2022) en Strijen (sinds september 2022). We zien dat de oorlog voortduurt en de toekomstige wederopbouw van het land heeft tijd nodig. Daarom zijn de opvanglocaties naar verwachting tot in ieder geval eind 2023 nodig.

We vinden het belangrijk dat de opvang goed verloopt voor iedereen. We voeren daarom al regelmatig gesprekken met inwoners, ondernemers, betrokken partners en de leden van onze klankbordgroepen over de ervaringen tot nu toe. We horen het ook graag van u als u denkt dat iets beter kan of als u vragen heeft. Laat het ons weten via e-mail oekraine@gemeentehw.nl. En wilt u op de hoogte blijven van ontwikkelingen rondom de opvanglocaties? Meld u dan aan voor de digitale nieuwsbrief via de pagina nieuwsbrieven.