Oproep vrijwilligers voor opvang Oekraïners in Strijen

Vanaf half september is het vroegere gemeentehuis in Strijen klaar om Oekraïense vluchtelingen op te vangen. Op dit moment wordt hard gewerkt om het gemeentehuis te verbouwen en in te richten. We zoeken daarom op korte termijn vrijwilligers die mee willen helpen met het inrichten en aankleden van de ruimtes, zoals bijvoorbeeld het plaatsen van bedden en naaien van gordijnen.

Maar ook zoeken we vrijwilligers die de komende maanden een handje willen helpen om de vluchtelingen zo goed mogelijk op te vangen en te helpen tijdens hun verblijf in de Hoeksche Waard. Daarbij kunt u bijvoorbeeld denken aan het wegwijs maken van Oekraïners in de omgeving, het helpen met het klaarzetten en uitdelen van maaltijden zolang die nog centraal verstrekt worden, huishoudelijke-  en onderhoudsklusjes. Verder zijn we op zoek naar vertalers Oekraïens/Russisch.

Meer weten of aanmelden?

Wilt u meer weten of heeft u interesse? Meld u aan via locatiemanagerstrijen@gemeentehw.nl.