Opfriscursus autorijden voor senioren

Op dinsdag 24 oktober organiseert Veilig Verkeer Nederland samen met de Regionale Projectgroep Verkeersveiligheid (RPV) de opfriscursus rijvaardigheid voor senioren. Er worden persoonlijke adviezen gegeven om de rijvaardigheid te bevorderen en zolang mogelijk mobiel te blijven. Ook is er een reactietest en wordt er een oogmeting aangeboden.

Wanneer: Dinsdag 24 oktober 2023
Waar: Kantine voetbalvereniging FC Binnenmaas, Sportlaan 30a in Maasdam
Duur van de cursus: ochtendsessie 8.45 tot 12.15 uur of middagsessie 13.00 tot 16.30 uur

Wat houdt de cursus in?

Tijdens de cursus wordt aandacht besteed aan de verkeerstheorie. Nieuwe verkeersregels en actuele verkeersonderwerpen krijgen volop de aandacht. Met een speciaal opgeleide ritbegeleider maakt u in uw eigen auto of brommobiel een rijvaardigheidsrit van ongeveer 35 minuten. Na afloop van de rit krijgt u een ritverslag met persoonlijke adviezen waarmee u de (vaak ongemerkt) ingeslopen fouten in uw
rijgedrag en uw routine kan verbeteren.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Iedere belangstellende, ouder dan 65 jaar, die in het bezit is van een geldig rijbewijs, auto of brommobiel en woonachtig is in gemeente Hoeksche Waard.

Aanmelden

U kunt zich aanmelden voor de cursus bij meneer H. Mölman van Veilig Verkeer Nederland via e-mail h.molman@xs4all.nl of via telefoonnummer 078 – 674 32 85. Bij geen gehoor kunt u een boodschap achterlaten. Gezien de verwachtte belangstelling voor deze cursus is het van belang dat u zich tijdig opgeeft. Opgeven kan tot maandag 16 oktober. Na aanmelding ontvangt u een bevestigingsbrief.

De eigen bijdrage is € 15,- en betaalt u bij aanvang van de cursus.