Ontdek de digitale wereld in een veilige omgeving en kom kennismaken met de Compaan

Voor ouderen die graag digitaal vaardiger willen worden, is er het project Compaan. Gemeente Hoeksche Waard, Welzijn HW en Bibliotheek Hoeksche Waard bieden hen een jaar lang gratis een Compaan tablet aan om in een veilige omgeving kennis te maken met de digitale wereld en digitaal contact te onderhouden met familie, vrienden en kennissen. Tijdens dit jaar worden zij ondersteund bij het gebruik van de tablet. Op dinsdag 12 juli wordt een informatiebijeenkomst georganiseerd, waarin u kennis kunt
maken met de tablet en meer informatie krijgt over het project. Komt u ook?

Compaan-project

In de Hoeksche Waard willen we een samenleving zijn waarin iedereen mee doet naar zijn of haar mogelijkheden. Soms kunnen die mogelijkheden uitgebreid worden, bijvoorbeeld door mensen te helpen digitaal vaardiger te worden. Daar zetten gemeente Hoeksche Waard, Welzijn HW en Bibliotheek Hoeksche Waard zich de komende 2 jaar voor in met het Compaan-project.

Voor wie is de Compaan tablet?

De Compaan is voor ouderen die op dit moment geen toegang hebben tot digitale techniek of nog geen digitale vaardigheden hebben. De Compaan werkt eenvoudig en in een veilige omgeving. Ook voor mensen die weinig tot geen ervaring hebben met het gebruik van tablets. Het biedt gebruikers de mogelijkheid om de digitale wereld te leren kennen door onder andere interactieve spelletjes te spelen, foto’s te delen, muziek te luisteren en nieuws te lezen. Maar het leert de gebruiker ook om digitaal contact met familie, vrienden en kennissen te hebben (beeldcontact).

Heeft u interesse in de Compaan?

Wilt u de Compaan zelf gebruiken of kent u iemand die gebruik kan maken van de Compaan? Kom dan naar de voorlichtingsbijeenkomst op dinsdag 12 juli aanstaande. U bent van 10.00 tot 12.00 uur van harte welkom in De Open Hof (W. van Vlietstraat 2a, 3262 GM Oud-Beijerland). De Huiskamer van De Open Hof, ingang van Ghentstraat.

Tijdens deze ochtend krijgt u informatie over hoe de Compaan werkt en leert u zelf de
Compaan te gebruiken. Daarnaast ziet u hoe u als mantelzorger iemand kan
ondersteunen in het gebruik van de Compaan.