Ondernemersprijzen Hoeksche Waard 2022 uitgereikt tijdens druk Ondernemersgala

Tijdens het Ondernemersgala Hoeksche Waard 2022 in het pand van Rabobank Zuid-Hollandse Eilanden werden op maandag16 mei de ondernemersprijzen uitgereikt. De Ondernemersprijs werd gewonnen door Dugros uit Oud-Beijerland. De Startersprijs werd uitgereikt aan Marleen Gulden van Eco Concept Group uit Nieuw-Beijerland.

Met presentator Steven van Wijk en ruim 170 aanwezigen – waaronder burgemeester Aptroot en meerdere wethouders – werden de winnaars tijdens een feestelijke en spannende avond beloond met de welverdiende awards. Iedere award werd uitgereikt door een afzonderlijke jury.

Winnaars Social Impact Award 2022

De winnaars van de Social Impact Award 2022 waren Eelse Bies en Willy Spaan: beiden beeldbepalende inwoners van de Hoeksche Waard.

Winnaar Ondernemersprijs

Ondernemersprijs winnaar Dugros is in alle opzichten een strak en goed gerunde onderneming. “Bij Dugros zien we gepassioneerde, gedreven en sociaal betrokken ondernemers. Dugros is internationaal actief middels een joint venture fabriek in India. Binnen het bedrijf is veel creativiteit aanwezig; alle tassenlijnen zijn zelf ontwikkeld. De productgedrevenheid is enorm. Het familiebedrijf Dugros kenmerkt zich door vertrouwen in eigen kunnen, waarbij de basis van marktkoopman nog altijd herkenbaar is.”, aldus het juryrapport.

Pieter Duifhuizen van Dugros vertelt vol trots op het podium: “Ons familiebedrijf is in 1953 opgericht. We zijn trots op ons schitterende bedrijf en onze medewerkers. We ontwikkelen en produceren onze eigen lijnen van tassen, die we inmiddels ook ver buiten Nederland verkopen.” De award werd uitgereikt door juryvoorzitter Steven Corijn en Stefanie Verrijp, directeur van Kivido en winnaar van de prijs in 2019. “Een prachtige opvolger en tijdens het jurybezoek voelde ik me in een vrouwenparadijs” aldus Verrijp, die hiermee de lachers op haar hand krijgt.

Winnaar Startersprijs

Eerder die avond won Marleen Gulden de Startersprijs. “Ik ben enorm trots op het winnen van deze prijs, wat een erkenning! Het thema – Perspectief – past perfect bij mijn onderneming en mijn manier van ondernemen. Ik ben echt supertrots. Voor mij is duurzaam ondernemen normaal. Ik streef naar ecologische winst naast economische winst”. Gulden is de opvolgster van Ezra Vermeij van Ezra Cosmetics. Ze kreeg de award uitgereikt door Vermeij en juryvoorzitter Jo Kolf.

Eelse Bies en Willy Spaan ontvingen de Social Impact Award. Dankzij Eelse Bies is de aandacht voor cultuur in de Hoeksche Waard op een hoger niveau gekomen. Hij heeft de cultuur in brede zin gepromoot en veel initiatieven zijn uit zijn koker gekomen. Hij brengt iets op gang, legt verbindingen, raakt mensen en brengt mensen samen.

Willy Spaan heeft door haar jarenlange inzet de geschiedenis van de Hoeksche Waard zichtbaar en kenbaar gemaakt zodat de inwoners van de Hoeksche Waard hun oorsprong hebben leren kennen. Zij heeft grote impact gehad op het historisch besef in de Hoeksche Waard en daarmee de bewoners bewust gemaakt van de eigenheid van landschap en cultuur. Beiden hebben op hun eigen manier iets toegevoegd aan de identiteit van de Hoeksche Waard.”

Cheque voor Stichting Droomhuis Hoeksche Waard

Tijdens de gala-avond werd er nog een cheque overhandigd ter waarde van € 7.500,- aan het goede doel van dit jaar, te weten Stichting Droomhuis Hoeksche Waard. “Een mooi bedrag, waar we een goede bestemming voor hebben”, aldus voorzitter Ina van der Werf namens de stichting.

De organisatie kijkt terug op een geslaagd ondernemersgala. Organisatievoorzitter Pim Verhage benadrukt de samenhang en samenwerking: “Het organisatiecomité, de verschillende jury’s en alle vrijwilligers hebben er een geslaagde avond van gemaakt met geweldige winnaars. Het is mooi om deze avond samen met de verschillende deelnemende organisaties te organiseren. Uiteindelijk verdient het ondernemerschap in de Hoeksche Waard een avond als deze.”

Een initiatief van Ondernemersvereniging Hoeksche Waard

Het Ondernemersgala Hoeksche waard is een initiatief van de Ondernemersvereniging Hoeksche Waard (OHW), StartSmart Hoeksche Waard en De Maatschappij voor Handel en Nijverheid en heeft het doel om het ondernemerschap in de Hoeksche Waard uit te dagen en te stimuleren. Hoeksche Waard (OHW), Startersnetwerk Hoeksche Waard, Regionale Detailhandelsraad Hoeksche Waard en De Maatschappij voor Handel en Nijverheid en heeft het doel ondernemerschap in de Hoeksche Waard uit te dagen en te stimuleren.

U las zojuist een persbericht van Ondernemersgala Hoeksche Waard

Marleen Gulden, Eco Concept Group, winnares Startersprijs
Pieter & Bas Duifhuizen en Arnout van Nieuwaal, van Dugros, winnaar Ondernemersprijs
Willy Spaan en Eelse Bies, winnaars Social Impact Award