OBS Het Driespan in Puttershoek opnieuw SCHOOL op SEEF

Onder luid gejuich van de kinderen van groep 6A van OBS Het Driespan overhandigde wethouder Adriaan van der Wulp vanmiddag opnieuw het label ‘SCHOOL op SEEF’ aan schooldirecteur Albert Boele en Esmeralda Schenk (verkeerseducatie). Aansluitend testte juf Diana Kranenburg-Wuister door middel van een quiz de verkeerskennis van de kinderen én de wethouder. Het is alweer voor de 4e keer dat de school het label krijgt.

SCHOOL op SEEF

SCHOOL op SEEF is hét regionale lesprogramma rondom verkeersveiligheid voor basisscholen en leerlingen in Zuid-Holland. SCHOOL op SEEF biedt scholen en leerkrachten allerlei hulpmiddelen, zoals praktijk- en theorielessen, om aan de slag te gaan met verkeersveiligheid op en rondom de school. Elke 3 jaar worden de scholen die meedoen aan het programma beoordeeld op de mate waarin gewerkt wordt aan verkeersveiligheid. Als de beoordeling voldoende is, ontvangt de school het keurmerk ‘SCHOOL op SEEF’. SCHOOL op SEEF werkt onder andere samen met lokale netwerken als de Regionale Projectgroep Verkeersveiligheid Hoeksche Waard. Het is onderdeel van het regionale programma ‘Maak een punt van nul’ van ROV Zuid-Holland.