De Dubbeldekker in Numansdorp opnieuw SCHOOL op SEEF

Vandaag ontving OBS de Dubbeldekker opnieuw het label SCHOOL op SEEF. Wethouder Onderwijs Adriaan van der Wulp reikte het label uit aan schooldirecteur Annelies Koornneef. Het is de 3e keer dat de school in Numansdorp het begeerde label behaalde. Zoals wethouder Van der Wulp terecht aangaf is dit een prestatie waar de school heel trots op mag zijn.

Ook was er waardering voor de wijze waarop de school aandacht besteedt aan de veilige verkeersomgeving rond de schoollocatie aan de Buttervliet en het verkeersgedrag van de kinderen op de school-thuisroute.

Luid applaus voor verkeersouders

Het luide applaus van de leerlingen en de schoolleiding was een groot compliment voor alle verkeersouders. Mede door hun waardevolle bijdrage is het SCHOOL op SEEF-label weer behaald.

Het 3e label is tot 2025 geldig. Het daagt uit om met enthousiasme de verschillende groepen kinderen op te leiden om zelfstandig en verkeersveilig aan het verkeer deel te nemen.

SCHOOL op SEEF

SCHOOL op SEEF is hét regionale lesprogramma rondom verkeersveiligheid voor basisscholen en leerlingen in Zuid-Holland. SCHOOL op SEEF biedt scholen en leerkrachten allerlei hulpmiddelen, zoals praktijk- en theorielessen, om aan de slag te gaan met verkeersveiligheid op en rondom de school. Elke 3 jaar worden de scholen die meedoen aan het programma beoordeeld op de mate waarin gewerkt wordt aan verkeersveiligheid. Als de beoordeling voldoende is, ontvangt de school het keurmerk ‘SCHOOL op SEEF’. SCHOOL op SEEF werkt onder andere samen met lokale netwerken als de Regionale Projectgroep Verkeersveiligheid Hoeksche Waard. Het is onderdeel van het regionale programma ‘Maak een punt van nul’ van ROV Zuid-Holland. Meer informatie (waaronder tips voor ouders) is te lezen op de website SCHOOL op SEEF.