Nederlandse veteranendag 25 juni 2022

Zaterdag 25 juni bedankt Nederland op Veteranendag de veteranen die zijn ingezet in dienst van de vrede. Op deze dag staan we stil bij de inzet van de Nederlandse militairen in het verleden. Maar ook bij vredesoperaties die nu in verschillende delen van de wereld plaatsvinden. De Nederlandse Veteranendag vindt elk jaar plaats op een zaterdag rond 29 juni, de geboortedag van wijlen prins Bernhard. Als teken van erkenning en waardering wapperen die dag de Nederlandse driekleur en de Veteranenvlag bij onze beide gemeentehuizen voor de bijna 400 Hoeksche Waardse veteranen.

Inzet van onschatbare waarde

Onze veteranen ontvangen deze week per post een uitnodiging voor een veteranenbijeenkomst later dit jaar in september. Burgemeester Aptroot spreekt in de uitnodiging, namens het gemeentebestuur, zijn grote dankbaarheid uit voor hun inzet. De bijdrage van onze veteranen was en is van onschatbare waarde in tijden van instabiliteit en onveiligheid.

Meer informatie over de Nederlandse Veteranendag is te vinden op de landelijke website.