Mevrouw Berkman-de Geus uit ’s-Gravendeel 102 jaar

Op maandag 21 maart 2022 viert mevrouw A. (Adriaantje) Berkman-de Geus haar 102e verjaardag. Burgemeester Aptroot verrast de jarige namens het gemeentebestuur met een verjaardagsbezoek. Uiteraard neemt hij een boeket bloemen en 102 bonbons mee voor de jarige.

Mevrouw Berkman is geboren in ’s-Gravendeel. Ze trouwde tijdens de oorlogsjaren op 23-jarige leeftijd en verhuisde naar Mookhoek. Daar heeft ze 60 jaar gewoond. Haar man werkte in de agrarische sector en was daarnaast koster in de kerk. Mevrouw Berkman zorgde voor het huishouden en de 9 kinderen die het echtpaar mocht krijgen.

Kosterschap in Mookhoek

Als haar man het druk had met zijn werkzaamheden, nam mevrouw Berkman de taken van het kosterschap van hem over. Beiden zijn vele jaren als koster van de kerk in Mookhoek actief geweest. De afgelopen 2 jaar zat een groot feest ter ere van haar verjaardag er niet in. Gelukkig is er dit jaar weer meer mogelijk. Mevrouw Berkman hoopt haar verjaardag dit jaar eindelijk weer met haar kinderen, 21 kleinkinderen en 23 achterkleinkinderen te kunnen vieren.