Meld uw lokale sportevenement aan!

‘Topsport die inspireert’ is één van de ambities uit het Landelijk Sportakkoord. Voor de Hoeksche Waard is ervoor gekozen om meer verbindingen te leggen met de breedtesport – sport die door veel mensen beoefend kan worden – bij lokale sportevenementen. Organiseert uw vereniging in 2022 een kampioenschap, sportwedstrijd of ander evenement mét side events gericht op de breedtesport? Laat het dan Sportraad Hoeksche Waard weten! Denk hierbij aan een clinic met een prominente sporter of sportploeg waar iedereen aan kan deelnemen of sportactiviteiten voor mensen met een beperking rondom een benefietwedstrijd.

Wat moet u doen?

Stuur vóór 1 juni een e-mail naar bestuur@sportraadhw.nl met daarin een uitleg over het kampioenschap, de sportwedstrijd of het evenement en de verbinding die wordt gemaakt met de breedtesport. Een deel van de kosten kan namelijk worden vergoed vanuit het Lokaal Sportakkoord. Een fijn extra centje voor de clubkas dus! Na ontvangst van de aanmelding neemt de sportraad zo spoedig mogelijk contact op.

Over het Sportakkoord

Op 1 november 2019 is het Sportakkoord Hoeksche Waard 2020-2021 ondertekend. In dit sportakkoord hebben gemeente Hoeksche Waard, Sportraad Hoeksche Waard, Hoeksche Waard Actief en Welzijn Hoeksche Waard afspraken gemaakt over wat wij met elkaar op het gebied van sport en bewegen binnen onze gemeente willen bereiken. Vanwege de beperkingen door de coronamaatregelen is de looptijd van het Sportakkoord verlengd tot eind 2022.

Aanleiding voor het lokale Sportakkoord vormt het Nationaal Sportakkoord dat Sportminister Bruno Bruins in de zomer van 2018 samen met de sport, gemeenten en maatschappelijk betrokken partners heeft gesloten met als hoofddoel dat iedereen plezier in sport moet kunnen beleven. Ongehinderd door leeftijd, lichamelijke/geestelijke gesteldheid, sociale positie, gender of seksuele geaardheid, culturele, religieuze of etnische achtergrond.