Kinderen hebben zich ingezet voor opknappen speeltuin

Door de inzet van de enthousiaste buurtkinderen Boris (4), Levy (7), Noa (5), Nard (5) en Linn (8) is de speeltuin in de Van Heesenstraat in ’s-Gravendeel opgeknapt. De kinderen hebben meegedacht over het ontwerp en de toestellen voor de nieuwe speeltuin. Daarna zamelden zij voor bijna € 500,- aan flessen in om hun ideeën te realiseren. Alle reden dus om hun inzet vast te leggen op een bord. Vandaag hebben zij dat bord samen met wethouder Harry van Waveren onthuld.

De opbrengst van de flesseninzamelingsactie werd vanuit het Initiatievenfonds van de gemeente verdubbeld. Met dit geld zijn de leuke figuren in het kunstgras betaald. Uiteraard uitgezocht door de kinderen zelf.

Renovatie speeltuinen

Het renoveren van speelplekken in de Hoeksche Waard gebeurt volgens een vaste planning. Dit jaar worden verspreid over de hele Hoeksche Waard in totaal 31 speeltuinen geheel of gedeeltelijk opgeknapt. Vooraf betrekt de gemeente omwonenden bij de keuze voor het definitieve ontwerp. De speeltuin aan de van Heesenstraat in ’s-Gravendeel was toevallig dit jaar aan de beurt. Dus toen de kinderen vorig jaar de gemeente een e-mail stuurden dat hun speelplek gedateerd was en dat ze zelf graag hun steentje wilden bijdragen, was dat precies op tijd.