Jon Hermans-Vloedbeld aangesteld als (in)formateur nieuwe coalitie Hoeksche Waard

Jon Hermans-Vloedbeld wordt de (in)formateur tijdens de coalitieonderhandelingen voor gemeente Hoeksche Waard. Zij gaat onderzoeken welke politieke partijen samen een coalitie kunnen vormen. Hermans is gevraagd door CDA-lijsttrekker Paul Boogaard, die de verkiezingen woensdag met zijn partij wist te winnen. De grootste partij heeft de leiding over het proces om te komen tot een nieuwe coalitie.

Boogaard: “Jon Hermans kent de Hoeksche Waard goed en heeft veel bestuurlijke ervaring. Ik ben daarom blij dat zij dit wil gaan doen. Uiteraard gaat in dit proces zorgvuldigheid voor snelheid, maar de uitdagingen voor de Hoeksche Waard zijn groot dus het is goed dat we doorpakken.”

Lange staat van dienst

Hermans heeft een lange staat van dienst in het lokaal bestuur: ze was tussen 2001 en 2016 burgemeester van achtereenvolgens Ouderkerk, Ridderkerk en Almelo. Daarna was ze waarnemend burgemeester van Oud-Beijerland, Noordwijk, Terschelling en Tubbergen. Ze begon haar politieke loopbaan als raadslid in Losser, waar ze tussen 1998 en 2001 ook wethouder was. Hermans is lid van de VVD.