Inwoners en gemeente dragen 1.947 steentjes bij aan tegelstand NK Tegelwippen

De eerste maanden van het NK Tegelwippen stond gemeente Hoeksche Waard bijna als in beton gegoten op een tweede plek in de landelijke competitie. Maar langzaam werd #teamHW ingehaald door fanatieker wippende gemeenten. De comfortabele voorsprong die we hadden op #teamGO werd steeds kleiner. Want ook gemeente Goeree-Overflakkee zit niet stil natuurlijk!

Hoera: een groen speelpleintje!

Gelukkig kwamen de bewoners van de Kalesland in Heinenoord in actie. Zij keken uit op een versteend plein en wilden daar dolgraag een groener pleintje van maken. Liefst ook een plek waar kinderen uit de buurt konden spelen. In samenspraak met de bewoners verruilde gemeente Hoeksche Waard het asfalt
voor groen en een leuke speeltuin. Uiteraard zijn alle 1.947 gewipte tegels aangemeld bij NK Tegelwippen. Daarmee maakte #teamHW een spurt richting de vertrouwde tweede plaats. Dat was even lekker! Inmiddels zijn we weer ingehaald. Dat vraagt natuurlijk om actie!

Groene tuinen: ja graag

Groene tuinen zijn voor mens en dier fijn om in te verblijven. In een groene tuin komt u tot rust en het is goed voor de biodiversiteit. Ze hebben nog veel meer voordelen. Overtollig regenwater kan in een groene tuin makkelijker in de bodem zakken en de bodem houdt dat water ook beter vast. U hoeft in droge periodes dan minder te sproeien. Bovendien blijft een groene tuin op hete dagen, die steeds
vaker in Nederland voorkomen, een stuk koeler. Dus, heeft u plannen de tuintegels uit de tuin te vervangen voor groen: top! Meld uw tegels aan op de website nk-tegelwippen.nl/meedoen. Iedere tegel telt! Op de website van gemeente Hoeksche Waard vindt u informatie over wat u met de tegels en het overgebleven zand kunt doen. Kijk hiervoor op de website van de gemeente Hoeksche Waard. Hier leest u ook meer over de subsidiemogelijkheden, die de Hoeksche Waard heeft. Inwoners die water op hun eigen terrein opvangen en/of hun tuin vergroenen kunnen een tegemoetkoming in de kosten krijgen.