Inloopbijeenkomst asielschip

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) heeft de gemeente gevraagd een schip te mogen aanleggen in de vluchthaven in de Kil ter hoogte van het Asielzoekerscentrum (AZC) in ‘s-Gravendeel. Op dit schip wil het COA tijdelijk maximaal 180 asielzoekers opvangen tot het einde van dit jaar. De gemeente heeft besloten mee te werken aan dit verzoek. Op de opvanglocatie in ’s-Gravendeel wonen op dit moment ongeveer 400 mensen. In de vluchthaven in de Kil komt eind mei een schip te liggen waar het COA tijdelijk maximaal 180 asielzoekers extra kan opvangen tot het einde van dit jaar. Ondertussen werken we op de opvanglocatie in ’s-Gravendeel (AZC) in het najaar aan uitbreiding van accommodaties met 150 opvangplekken die eind 2024 – na vertrek van het schip – klaar zijn.

Op donderdag 16 mei organiseren we tussen 17.00 en 19.30 uur in wijkgebouw Ons Centrum aan de Kerkstraat 25 een inloopbijeenkomst voor omwonenden. Omwonenden ontvingen hiervoor een brief.

Op de pagina met alle opvanglocaties vindt u meer informatie.