ICT-aanbesteding versterkt regionale samenwerking Voorne-Putten en Hoeksche Waard

De gemeenten Hoeksche Waard, Nissewaard, Voorne aan Zee en het Shared Service Center (SSC) Syntrophos tekenden vandaag de raamovereenkomsten met SoftwareOne en Dustin. Deze partijen hebben de Europese aanbesteding van het SSC Syntrophos gewonnen. Door het ondertekenen van deze raamovereenkomsten zijn de gemeenten en SSC Syntrophos de komende 3 jaar verzekerd van scherpe tarieven voor de levering van soft- en hardware en dienstverlening. De raamovereenkomsten kunnen eventueel met 2 keer 1 jaar verlengd worden.

Wat levert het op?

Het gezamenlijk inkopen van de verschillende partijen levert een groter inkoopvolume en daarmee lagere inkoopprijzen op. Dit betekent voor de gemeente een kostenbesparing. Wethouder Robin Heij is verheugd over deze samenwerking: “Het gemeenschappelijk inkopen biedt niet alleen financiële voordelen, maar versterkt ook de samenwerking in de regio”.

De leveranciers

SoftwareOne helpt de gemeenten bij de inkoop van hun soft- en hardware aankopen en biedt daarnaast de nodige ondersteuning bij de implementatie van deze producten. Dustin verzorgt de hardware voor onder andere de ICT-infrastructuur en de werkplekken. De samenwerking start voor gemeente Hoeksche Waard per direct.

Allard Mittertreiner (directeur Syntrophos), Chris Hottentot (wethouder gemeente Nissewaard, voorzitter bestuur Syntrophos), Vincent van den Bout (directeur operations Softwareone), Robin Heij (wethouder gemeente Hoeksche Waard), Robert van den Kooi (wethouder gemeente Voorne aan Zee, bestuurder Syntrophos).