Hoeksche Waarder Pirmin Blaak uitgeroepen tot beste hockeykeeper van de wereld

Op dinsdag 19 december is Pirmin Blaak uit Goidschalxoord door de internationale hockeyfederatie uitgeroepen tot de beste hockeykeeper van de wereld. Wethouder Paul Boogaard (sport) was uitgenodigd voor het verrassingsmoment en feliciteerde de sportieve inwoner met een boeket bloemen en een plakkaat chocolade.

Een grote verrassing

De keeper werd door familie, vrienden en bekenden bij hem thuis verrast. Na een mooie, persoonlijke speech deelde vader Job Blaak het prachtige nieuws met zijn zoon en de aanwezigen. Wethouder Paul Boogaard feliciteerde Pirmin namens het gemeentebestuur met de fantastische erkenning.

Blijven dromen

Pirmin Blaak: “Al op jonge leeftijd droomde ik ervan om te keepen voor het Nederlands hockeyteam. Nu ben ik uitgeroepen tot de beste hockeykeeper van de wereld. Dat maakt mij ongelooflijk trots. Mijn sportcarrière kent hoogtepunten en tegenslagen. Deze waardering bewijst dat je door hard werken en groot dromen veel kunt bereiken. Het is echt een droom die uitkomt!”

Wethouder Paul Boogaard (sport): “Gemeente Hoeksche Waard vindt het belangrijk om aandacht te besteden aan bijzondere sportprestaties en -waarderingen van inwoners. Sporten is niet alleen goed voor de gezondheid, maar zorgt er ook voor dat je fysieke en sociale vaardigheden ontwikkelt. Dat de beste hockeykeeper van de wereld op ons mooie eiland woont, is iets om trots op te zijn. Hij is een rolmodel en groot voorbeeld voor alle sporters in de Hoeksche Waard.”

Goidschalxoord, Hockey, Seizoen 2023-2024, 14-12-2023, Bekendmaking FIH Goalkeeper of the Year 2023, Pirmin Blaak