Hoeksche Waard viert Koningsdag

Op zaterdag 27 april viert de Hoeksche Waard Koningsdag. De Oranjeverenigingen, plaatselijke middenstand en vele vrijwilligers zorgen voor leuke activiteiten voor jong en oud. Hang deze dag de Nederlandse vlag met oranje wimpel uit, zodat onze dorpen rood-wit-blauw en oranje kleuren.

Zing lekker mee met de aubade

De dag gaat in verschillende dorpen officieel van start met de traditionele aubade, het hijsen van de vlag en het zingen van het Wilhelmus. De burgemeester, wethouders en raadsleden zijn namens het gemeentebestuur graag te gast bij deze aubades in de verschillende dorpen. Wij hopen dat u erbij bent. Samen maken we er een gezellige Koningsdag van!

De vlag uit en vrolijk versierd

Het zou mooi zijn, wanneer de straten in de Hoeksche Waard rood-wit-blauw en oranje kleuren. Hang de Nederlandse vlag met oranje wimpel uit voor de jarige Koning Willem-Alexander. Dat kan vanaf zonsopkomst tot zonsondergang.

Gemeentehuizen kleuren oranje

De Hoeksche Waard voelt zich verbonden met het koningshuis. Daarom kleuren de gemeentehuizen in Oud-Beijerland en Maasdam en het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland deze zaterdagavond oranje.

Wegafsluitingen

In verband met Koningsdag worden er diverse activiteiten georganiseerd. Daarom zijn er in meerdere dorpen wegafsluitingen in aanloop naar en tijdens Koningsdag. Houd hier rekening mee, volg de omleidingsborden en volg de aanwijzingen van eventuele verkeersregelaars op.