Hoeksche Waard opent condoleanceregister drama Zuidzijde

In de gemeentehuizen in Maasdam en Oud-Beijerland is een plek ingericht met een condoleanceregister voor de slachtoffers van het drama in buurtschap Zuidzijde (Nieuw-Beijerland, Hoeksche Waard). Ook is er een online condoleanceregister geopend. Vanmiddag tekende burgemeester Aptroot als eerste het condoleanceregister.

Het online condoleanceregister is hier te vinden.

Burgemeester Aptroot: “Het verlies is onmetelijk en het verdriet immens groot. Tot nu toe hebben we steeds gesproken over 6 doden waaronder 1 hoogzwangere vrouw. In overleg met de nabestaanden hebben we besloten het vanaf nu te hebben over 7 doden waaronder 1 ongeboren kindje. Daarnaast zijn meerdere mensen (zwaar)gewond geraakt. De Hoeksche Waard is diep geraakt, in diepe rouw. Tegelijkertijd is de betrokkenheid ongelooflijk troostvol, net als de enorme steun vanuit de gemeenschap en uit het hele land. Om gevoelens te delen en steun te betuigen richting de getroffen gezinnen, families en de mensen die hen lief zijn, is in de gemeentehuizen een plek ingericht met een condoleanceregister. Ook is er een online condoleanceregister. Iedereen die gevoelens wil uiten en een persoonlijk bericht wil plaatsen kan dat doen. Laten we elkaar vasthouden en er voor elkaar zijn.”

Later overhandigt de burgemeester de condoleanceregisters aan de nabestaanden.

Condoleanceregister gemeentehuizen

U kunt het condoleanceregister in het gemeentehuis in Maasdam (Sportlaan 22) tekenen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en op donderdag tot 20.00 uur. Het condoleanceregister in het gemeentehuis in Oud-Beijerland (W. Van Vlietstraat 6) kunt u tekenen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur en op dinsdag tot 20.30 uur.