Hoeksche Waard herdenkt begin van oorlog in Oekraïne

Op vrijdag 24 februari is het een jaar geleden dat Rusland de oorlog verklaarde aan Oekraïne en het land binnenviel. Als teken van verbondenheid met Oekraïne worden vrijdagavond de gemeentehuizen in Maasdam en Oud-Beijerland en het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland blauw-geel verlicht. Met dit gebaar steekt gemeente Hoeksche Waard het Oekraïense volk een hart onder de riem.

Landelijke herdenking ‘Remember Together’ in Utrecht

In de Jaarbeurs in Utrecht is vrijdag 24 februari van 11.00 tot 16.00 uur de landelijke herdenking ‘Remember Together’. Het programma staat in het teken van stilstaan bij 1 jaar oorlog, herdenken, ontmoeten en elkaar steun en hoop geven voor de toekomst. Na de opening wordt hier een videoboodschap uitgezonden van de Oekraïense president Zelenski en van premier Rutte. Op de vloer ligt een grote landkaart van Oekraïne, waar kinderen een tekening kunnen neerleggen, die naar Oekraïne wordt gestuurd. Vooraf (vanaf 10.30 uur) wordt de Walk of Hope gelopen vanaf Utrecht-CS naar de Jaarbeurs. De Domtoren in Utrecht luidt in de avond de klokken voor Oekraïne. Meer informatie over Remember Together vindt u hier.

Gemeentehuis Maasdam