Heel de Hoeksche Waard op 1 website

Vandaag presenteren gemeente Hoeksche Waard, Gebiedsmarketing Hoeksche Waard en betrokken partners de website www.visithw.nl. Deze website geeft een zeer compleet beeld van de Hoeksche Waard en biedt zowel informatie als inspiratie op het gebied van wonen, werken en recreëren. De digitale belevingskaart die in december werd gelanceerd, is ook onderdeel van deze website.

Informerend en inspirerend

Wat is er komende week allemaal te doen in de Hoeksche Waard? Welke nieuwbouwprojecten zijn er? Bij wie moet je zijn om met een Tuk Tuk het eiland te verkennen? Het antwoord op deze en 1001 andere vragen is te vinden op de website VisitHW.nl. Daarmee is de website voor zowel eigen inwoners als bezoekers een ideaal vertrekpunt voor alles wat met wonen, werken en recreëren te maken heeft. In de herkenbare stijl van ‘Natuurlijk. Hoeksche Waard’ presenteert het eiland zich op frisse en enthousiaste wijze. Voor de totstandkoming van deze website werd nauw samengewerkt met maatschappelijke partners als de Detailhandelsraad, woonpartners en Ondernemersvereniging Hoeksche Waard. Gemeente Hoeksche Waard heeft samen met de stichting Gebiedsmarketing Hoeksche Waard (in oprichting) de regie genomen voor dit project.

Hoeksch karakter

Paul Boogaard, wethouder Economie: “Er is voor onze inwoners en bezoekers zoveel te ontdekken en beleven in de Hoeksche Waard. Van winkelen tot aan wandelen in de natuur. Maar deze website is meer dan een digitale plek waar je aan die informatie komt. Ook de historie, het karakter van dorpen en cultureel erfgoed vind je op 1 plek. Het doet echt recht aan wat de Hoeksche Waard uniek maakt.” Belangrijk onderdeel van de website is de UITagenda waarop een actueel overzicht van activiteiten in de Hoeksche Waard te vinden is. In de komende maanden worden ook fiets- en wandelroutes en arrangementen aan de website VisitHW.nl toegevoegd. Via de ‘Hoeksche Waard’ social media-kanalen op Facebook en Instagram worden activiteiten, ondernemers en initiatieven verder onder de aandacht gebracht.

Digitale belevingskaart

Belangrijk onderdeel van de website is de digitale belevingskaart die in december werd gelanceerd. Deze plattegrond helpt om de Hoeksche Waard aantrekkelijker en toegankelijker te maken. Bezoekers vinden er (boerderij)winkels, horeca, makelaars, pluktuinen, natuurgebieden, bezienswaardigheden en vele andere locaties. Door de belevingskaart worden de lokale ondernemers en unieke plekken sneller gevonden.

Gebiedsmarketing

De verantwoordelijkheid voor de website en het uitdragen van het merk ‘Natuurlijk. Hoeksche Waard’, ligt bij de stichting Gebiedsmarketing Hoeksche Waard. De stichting (in oprichting) is al langer bezig met het mogelijk maken van projecten die bijdragen aan de ambities van de Hoeksche Waard. Op de website van Natuurlijk. Hoeksche Waard is meer informatie over het merk en reeds gerealiseerde projecten terug te lezen. Ondernemers die zich bij gebiedsmarketing willen aansluiten, kunnen via de website van Natuurlijk. Hoeksche Waard in contact komen.